Az AGON kalandjátéksorozat második részében Hunt professzor az Északi Sarkkörön túli vidékre, Lappföldre utazik. A vonat megáll a hóborította, jeges vasútállomáson, ahol a gondos szervezés dacára teremtett lélek sincs, aki segítene, hogy úticéljára eljusson. Miközben hiába ébresztgeti az ittas állomásfőnököt, számtalan műszaki tárgyú könyvet és rajzot, az épület körül pedig mindenféle bonyolult gépezetet talál. Végül ezeket működésbe hozva sikerül megoldást találnia a továbbutazásra. Némi segítséggel egy parányi falu egyik kedves lakójától, átszeli a végtelen hómezőket, megismerkedik az északi fénnyel, majd végül rátalál a viking eredetű táblajáték, a Tablut őrzőjére.
Az AGON kalandjátékok különleges eleme az autentikus táblajáték, melyet az azt őrző mester (azaz a számítógép) ellen kell játszani. A győzelemmel a professzor megismeri következő úticélját, a játékos pedig bármikor újra játszhat a táblajátékkal.